مرجع دانلود فایل پایان نامه تاريخچه و مبانی نظری طراحی پارک - طلافایل

قیمت محصول : 48,000 ریال

48,000 ریال – خرید
حجم فایل : 204kb نوع فایل : zip
طراحی پارک

طراحی پارک

فهرست مطالب

فصل اول: بررسی تاریخچه باغسازی ۱
۱-۱- باغهای جهان ۲
۱-۱-۱- بین النهرین ۲
۱-۱-۲- مصر ۳
۱-۱-۳- یونان ۵
۱-۱-۴- روم ۷
۱-۲- باغسازی در قرون وسطی ۸
۱-۲-۱- باغهای اروپا ۸
۱-۲-۲- باغهای اسلامی در اسپانیا ۹
۱-۲-۳- ایران از قرن پنجم تا پانزدهم ۹
۱-۲-۴- قرون میانی از قرن پنجم تا پانزدهم ۱۱
۱-۲-۵- از قرن پنجم تا یازدهم ۱۱
۱-۲-۶- از قرن یازدهم به بعد ۱۲
۱-۲-۷- باغهای خلفای بنی امیه در
اندلس از قرن هشتم تا پانزدهم میلادی ۱۳

۱-۳- باغسازی بعد از قرون وسطی ۱۴
۱-۳-۱- دوره انسانگرایی از قرن پانزدهم تا اواخر قرن شانزدهم ۱۴
۱-۳-۲- نمونه های ویلا- باغ- منظر ۱۶
۱-۳-۳- دوره باروک ۱۸
۱-۳-۴- نمونه های «ویلا- پارک» ۲۰
۱-۳-۵- نقش فرانسه در تکامل طراحی منظر قرن هفدهم ۲۱
۱-۳-۶- مجموعه «و- لو- ویکونت» ۲۳
۱-۳-۷- مجموعه ورسای ۲۴
۱-۳-۸- عصر روشنگری قرن هجدهم ۲۵
۱-۳-۹- باغ های منظره ای در انگلستان قرن هجدهم ۲۸
۱-۳-۱۰- فرهنگ باغ سازی چین ۳۱
۱-۳-۱۱- جایگاه نقاشی منظر فرانسه در باغسازی انگلستان ۳۲
۱-۳-۱۲- روشام ۳۴
۱-۳-۱۳- استوهاوس ۳۴
۱-۳-۱۴- استارهد ۳۵
۱-۳- تاریخچه و سبکهای پردیس سازی در ایران ۳۶
۱-۴- تحول تاریخی باغ در ایران ۴۱
۱-۴-۱- باغ های تیموری ۴۱
۱-۴-۲- باغ های صفوی یا شاه عباسی ۴۳
۱-۴-۳- باغ های قاجاری ۴۵
۱-۴-۴- باغهای شیراز ۴۶
۱-۴-۵- باغهای تبریز ۴۷
۱-۴-۶- باغ فین کاشان ۴۹
۱-۴-۷- باغ شاهزاده ماهان کرمان ۴۹
۱-۴-۸- باغ گلشن طبس ۵۰
فصل دوم: مبانی نظری ۵۲
۲-۱- بررسی و تحلیل باغهای ایرانی ۵۳
۲-۱-۱- بررسی عناصر باغهای ایرانی ۵۳
۲-۱-۱-۱- آب نما و استخر ۵۳
۲-۱-۱-۲- کوشک ۵۵
۲-۱-۱-۳- درخت و گیاه ۵۵
۲-۱-۱-۴- حصار ۵۷
۲-۱-۱-۵- زمین ۵۷
۲-۱-۲- بررسی مفاهیم در معماری باغ ۵۸
۲-۱-۲-۱- حس مکان یا مکانیت ۵۸
۲-۱-۲-۲- همزمان زمان- صورت ۶۰
۲-۱-۲-۳- نواخت و ریتم ۶۰
۲-۱-۲-۴- هندسه ۶۱
۲-۱-۲-۵- ابعاد نمادین ۶۲
۲-۱-۲-۶- رنگ ۶۴
۲-۱-۳- خصوصیات کالبدی باغ ایرانی ۶۶
۲-۱-۳-۱- باغ واقع در محیط های هموار ۶۶
۲-۱-۳-۲- باغ واقع در روی تپه ۶۷
۲-۱-۳-۳- باغ آبی ۶۸
۲-۱-۳-۴- باغ- خانه ۶۸
۲-۱-۳-۵- باغ واقع در کنار رودخانه ۶۹
۲-۲- آب و طبیعت در معماری ۷۱
۲-۲-۱- آب و معماری ۷۱
۲-۲-۲- طبیعت و معماری ۹۱
۲-۲-۱-۱- طبیعت بستری برای معماری ۹۲
۲-۲-۱-۲- طبیعت عنصری از معماری ۹۴
۲-۲-۱-۳- طبیعت آرایه ای بر معماری ۹۵
۲-۲-۱-۴- طبیعت رهنمودی در معماری ۹۶
۲-۳- رمانیسم، بنیان های معرفت
شناختی و نمود آن در هنر و معماری ۱۰۳

۲-۳-۱- بنیان های معرفت شناسانه
رمانتیسم و اهمیت ذهنی هنرمند ۱۰۴

۲-۳-۲- نقش تخیل درمعرفت شناسی
رماتیسم و تأثیر آن در زیبایی‌شناسی ۱۰۷

۲-۳-۳- عاطفه و احساسات هنر رمانتیک ۱۱۲
۲-۳-۴- گرایش به گوتیک در معماری و برانگیختگی احساسات ۱۱۴
۲-۳-۵- طبیعت و نگرش تازه رمانتیک‌ها به آن ونمود آن در هنرومعماری ۱۱۵
۲-۳-۶- طبیعت گرایی رمانتیک های انگلیس و تحول باغ سازی ۱۱۷
۲-۳-۷- جنبش نئوگوتیک در هنر و معماری فرانسه ۱۱۹
۲-۳-۸- بررسی اجمالی فرم و محتوا در هنر رمانتیک ۱۲۱
۲-۳-۹- نتیجه ۱۲۴
۲-۴- توریسم و گردشگری در ایران

طراحی پارک

 

۱-۱- باغهای جهان

 

۱-۱-۱- بین النهرین (۳۵۰۰ سال قبل از میلاد)

 

بین النهرین یا میان دو رود، جلگه حاصلخیزی
بین رودهای فرات و دجله است و یکی از نخستین
بهنه های تمدن انسانی شناخته می شود.

در دوران باستان این سرزمین،‌«رابطه ستایش
آمیزبا طبیعت»، مبین نوع ارتباط انسان
با طبیعت پیرامونش بوده و ویژگی‌های این
رابطه را عناصر زیر تشکیل می‌داده است.

احترام به محیط طبیعی و تقدیس آن، انسان
را موظف می‌ساخت که تمای فعالیتش را
با طبیعت هماهنگ سازد.

تقدیس طبیعت، موجب می‌شد که انسان خود
را نگهبان آن بپندارد و تمامی عملیاتش را با عناصر
آن ( خطوط، نور و رنگهای طبیعت ) همگون و هماهنگ سازد.

زمین به عنوان “زمین – مادر” منبع و منشاء تمامی
خوبی‌ها و زایش‌ها و بقای هستی تلقی می شد.

 

 

تعداد صفحات : ۱۶۴
حجم فایل : ۲۰۴kb
فرمت فایل : word

طراحی پارک

بازدید : 23 views بار دسته بندی : تاريخ : ۴ بهمن ۱۳۹۶ به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با محصول باشد منتشر نخواهد شد.